Algemene Informatie

Het bestellen van artikelen

De artikelen uit onze webshop kunt u eenvoudig online bestellen. Veel producten zijn ook te bezichtigen in onze winkel in de Regatta haven van Medemblik. Desgewenst kunt u de producten hier (binnen onze reguliere openingstijden of op afspraak) afhalen.

Voor het bestellen van producten volgt u de stappen in het bestelproces. Bestelde producten plaatst u eenvoudig in het winkelmandje. Uw bestelling wordt pas definitief als u de bestelling bevestigd en betaald heeft. Bij de bestelling kiest u voor verzenden en thuisbezorgen of voor gratis afhalen in onze winkel. Grote en/of hele zware artikelen kunnen alleen tegen een meerprijs worden thuisbezorgd of (op afspraak) worden opgehaald in onze winkel in Medemblik. Boten worden gratis binnen Nederland thuisbezorgd (m.u.v. de Waddeneilanden).

Het leveren van artikelen 

De meeste producten in onze webwinkel zijn uit voorraad leverbaar. De gemiddelde levertijd bedraagt ca. 2-3 werkdagen (voor levering in België kan dit mogelijk iets langer zijn). De meeste bestellingen worden dezelfde dag, of uiterlijk de volgende dag verstuurd. Bij de levertijd zijn wij afhankelijk van de afhandelingstijd van de bezorgdienst. 

Onze verzendkosten bedragen standaard € 5,95 binnen Nederland. Voor een bestelling vanaf € 75 zijn de verzendkosten binnen Nederland gratis. Voor klanten uit België bedragen de verzendkosten € 11. Zodra een artikel onze winkel verlaat en is aangeboden aan de verzenddienst, ontvangt u een track & trace code om de levering van uw bestelling te kunnen volgen.

Kiest u voor ophalen in onze winkel, dan ontvangt u na de bestelling een e-mail van ons waarin wij u bevestigen dat het bestelde artikel voor u klaarligt. Alhoewel nagenoeg alle producten in onze winkel beschikbaar zijn, kan het soms voorkomen dat een product uit een magazijn elders moet worden gehaald. Wacht u dus op onze persoonlijke e-mail (let op; dit is niet hetzelfde als de automatische bestelbevestiging die u direct na de bestelling ontvangt), alvorens u naar ons toekomt. Of neemt u even telefonisch contact met ons op. Het bestellen en ophalen van artikelen kan ook buiten de webshop om. Neemt u hiervoor per email of telefonisch contact met ons op.

Betalen van bestellingen

Het betalen van online bestellingen kan met iDEAL of voor Belgische klanten met Bancontact. Ook kunt u met een Credit Card of Apple Pay betalen. Aankopen in de winkel kunnen met de pin of contant worden voldaan. 

Retourneren van bestellingen

Alhoewel wij onze producten zorgvuldig verzenden en zo duidelijk mogelijk omschrijven op de website kan het gebeuren dat u niet geheel tevreden bent met het ontvangen artikel. In dat geval kunt u het artikel binnen 14 dagen aan ons terugsturen. Deze ontbindingsmogelijkheid is niet van toepassing op speciaal bestelde en op maat geleverde producten, zoals boten, opvaardokken, motoren en meubilair.

Retouradres: Boat Shop Medemblik, Vooroever 10, 1671 SG Medemblik

Retourkosten zijn voor eigen rekening. Zodra wij het artikel in goede orde (in nieuwstaat en in de originele verpakking) hebben ontvangen, krijgt u binnen enkele werkdagen uw geld terug. Een retour kunt u per email bij ons aanmelden op info@boatshopmedemblik.nl o.v.v. het bestelnummer en uw rekeningnummer. U kunt een artikel ook retourneren in de winkel. De terugbetaling wordt altijd per bank overgemaakt.

Highfield boten, motoren, opvaardokken en meubels kunnen niet worden geretourneerd, omdat deze meestal op bestelling zijn. 

Garantie

Heeft u een artikel bij ons gekocht dat na een bepaalde periode kapot gaat? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor garantie. De garantieperiode kan per artikel verschillen, wij hanteren in de basis de garantieperiode van de fabrikant. Als u een probleem heeft met een bij ons aangekocht product dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@boatshopmedemblik.nl. Wij nemen uw garantieverzoek dan in behandeling en zorgen voor een vlotte afhandeling.